Min midsommar

Eftersom jag inte har bloggat så mycket nu i Turkiet då det har varit väldigt komplicerat hela tiden med internet så får jag blogga om mina händelser från sverige när jag faktiskt har internet hela tiden.
 
Tänkte berätta om min midsommar i Turkiet. På morgonen när jag vaknade upp hade jag inte direkt någon tanke på att det var midsommar en vän vid namn Emin ringde och väckte mig och sa att nu får ni gå upp för jag kommer snart med en bil och hämtar upp er. Vi hade dagen innan bestämt att vi skulle på en roadtrip. Tror klockan var runt 12.00 när han hämtade upp oss och vi begav oss mot Alanya. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra där men vi åkte. Det var jag, Emin, Marie och Maries komis Jenny från sverige som var och hälsade på oss. 

På vägen dit stannade vi vid en strand som låg rätt öde för att ta lite kort. 



 
Vi köpte på oss choklad och chips för att klara av resten av resan. Haha. Sen bar vi vidare mot Alanya bestämde mig för att ta en del kort då jag fått klagomål från folk här hemma att jag bara lägger upp festbilder på facebook. 

 
När jag tog denna bilden så var vi i närheten av Alanya och Emin bestämde sig för att ringa  Emre som detta året jobbade i Alanya. Han svarade och vi bestämde oss för att åka och träffa honom. 


Vi mötte upp honom och åkte till hans resturang där han jobbar. Emin i blått och Emre i vitt. 

Det hade hunnit bli dåligt väder så vi bestämde oss för att åka tillbaka till vårat kära Side och köpa Jordgubbar. VIlket vi var tvungna till då det var midsommar. Så vi köpte hur mycket jordgubbar som helst och åkte hem gjorde i årdning oss och satte på kaffe. 

 
Efter vårat jordgubbs mys drog vi till The queen för att ta det lugnt det var sista kvällen för Maries vän Jenny. 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Då kommer du nog stå ut:)

2012-07-03 @ 00:38:01
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Gör det för den var riktigt bra:)

2012-07-04 @ 11:51:50
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0