Turkland fråga



Svar:
Hej! Jag flyttade till Turkiet 8 Maj då hade vi redan bokat en holiday apartment för en vecka så vi hade tid på oss att hitta en lägenhet, dock hittade vi ingen på en vecka som passade oss så vi stannade kvar tills vi hittade en vilket blev ganska dyrt då det kostade 2500 per vecka att bo där. Det gäller att skaffa sig kontakter när du ska hitta en lägenhet ta med dig en Turk och fråga runt då dom väldigt gärna luras på en hel del mer pengar än vad det egentligen är värt. Oftast vill dom ha betalt för ett halvår på en gång men har man tålamod och inte ger sig så går det bra tillslut. Vi gick från att inte ha nån lägenhet till att ha fått både en lägenhet och ett hus erbjudande på samma gång, så vi valde huset där vi betalar 3200 per måndad. 

Eftersom jag kom dit 8 Maj så bor jag fortfarande på mitt turist visum, men att skaffa visum för längre period tar inte alls lång tid och jag har hört från massa olika håll att det är ganska så enkelt. Ska själv söka det nu när jag kommer tillbaka till Turkiet!
Det med att läsa på distans går jätte bra för mig men är ganska varmt på dagarna så pluggar kvällstid istället och har inte haft några problem alls med det :) Jag tycker absolut ni ska köra på det jag ångrar inte en sekund av det och tycker alla borde göra något sånt här i sitt liv för det går inte förklara hur underbar känslan är att flytta till ett annat land och leva i en annan kultur samt prata med nya männsikor varje dag. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Gud vad skönt! Skulle också vilja flytta utomlands när jag blir vuxen! :)

2012-07-06 @ 15:11:00
URL: http://www.strkmia.blogg.se
Postat av: linea

Tack för det utförliga svaret ! :) Ska absolut kolla upp allting !! :D

2012-07-07 @ 18:48:51
URL: http://linean.blogg.se
Postat av: somsofie

Gud vad underbart för dig!! Är också sugen på att flytta utomlands ett tag!

2012-07-09 @ 13:36:56
URL: http://somsofie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0