3 veckor kvar!

idag är det tre veckor kvar tills jag drar hem till sverige för att hälsa på i två och en halv vecka. Under denna tiden ska jag jobba och träffa mina nära och kära igen och då har även min syster som för tillfället bor i Australien kommit hem.

Livet är som vanligt underbart här nere. Idag är det sista dagen i den här lägenheten så i morgon tar vi vårat pick och pack och flyttar det är alldeles för dyrt för oss att bo kvar här då det kostan 8-9 000 kr per månad så nästa lägenhet kommer vi betala 3400 per månad inklusive el och vatten vilket är betydligt billigare. Dock har vi ingen pool som vi har här men vad gör det när vi kommer bo nästan precis vid havet och favorit resturangen.

Just nu väntar jag på att klockan ska bli 17.00 vilket är om 20 minuter vad jag ska göra då vill jag inte berätta i bloggen än men kanske ni får reda på frammåt.

Så nu alla svenskar vill jag att ni besöker mig här i side vädret är underbart så det är bara ta nästa flyg hit ! ^^

Igår gjorde jag något jag inte borde ha gjort började med att jag och Marie bestämde oss för att stanna hemma hela kvällen ingen av oss kände för att göra nånting men tillslut efter mycket om och men slängde vi på oss kläder och gick till the queen och drack tee och spelade kort eftersom att vi inte hade ätit nånting på hela dagen så bestämde vi oss för att gå till umut resturangen och käka turkisk pizza vilket är det godaste som finns och kostar nästan ingenting efter vi ätit och Osman betalat ^^ så bestämde vi oss för att gå hem och sova klockan var väl ca 2.30 på natten men på vägen hem stannade Mario oss och frågade om vi ville hänga med till stranden vi gjorde det dom tände en brasa och  vi satt och pratade alla tills vi kom på den dumma iden att bada i havet det var skönt som bara den men idag hostar jag som en idiot och min hals dödar mig.

Idag blir det nog förmodligen att ta det lugnt bara !



Turkisk pizza så otroligt gott! Bilden är tagen från google !


Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: hur går de för dig då? :)

Svar: jo de går bra sjdå? :)
Louise Frenning

2012-06-06 @ 20:40:34
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: LillKoppen

Såg att det var exakt en månad sedan du flytta, trivs du? :)

Svar: Jag trivs super bra här nere i Turkiet :)
Louise Frenning

2012-06-08 @ 22:24:40
URL: http://enjoytheliiife.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: Okej <3 Packar för vi ska på klassresa :D Ha en bra dag

Svar: var var ni på klassresa då? :)
Louise Frenning

2012-06-09 @ 09:26:03
URL: http://funnyemma.blogg.se/
Postat av: ems

skare bli skönt att komma hem till sverige?

Svar: Både jag och nej :)
Louise Frenning

2012-06-10 @ 11:49:50
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: jennifer larsson

ni verkar ha det super bra ju. Följt din blogg lite då och då.. och nu har ni äntligen kommit iväg! men skulle inte du kunna svara på lite frågor som vad ni jobbar som och hur ni fick jobbet och hur ni ens kom på idén att flytta till turkiet? vill också :(

Svar: Hej !
Ja vi jobbade lite diskret på en resturang men nu har jag börjat plugga så gav upp det. Men det är väldigt enkelt att få jobb här nere man får jobberbjudanden varje dag :)
Louise Frenning

2012-06-10 @ 20:50:02
URL: http://jensanl.blogg.se/
Postat av: alva

Allt bra idag? :)

Svar: Ja de bra sjdå? :)
Louise Frenning

2012-06-11 @ 16:28:57
URL: http://hastalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0